رییس انجمن روابط عمومی: روابط عمومی باید از حاشیه به متن مدیریت بیاید

خسرو رفیعی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: روابط عمومی باید از یک واحد تبلیغاتی و تشریفاتی به یک بخش استراتژیک در تصمیم سازی مدیریتی تبدیل شود، نقشی که نه تنها در مدیریت بحران، بلکه در پیشگیری از آن و تقویت اعتماد عمومی موثر باشد.

خسرو رفیعی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: روابط عمومی باید از یک واحد تبلیغاتی و تشریفاتی به یک بخش استراتژیک در تصمیم سازی مدیریتی تبدیل شود، نقشی که نه تنها در مدیریت بحران، بلکه در پیشگیری از آن و تقویت اعتماد عمومی موثر باشد.

وی با بیان اینکه روابط عمومی امروز در ایران با چالش های عمیقی روبه روست که ریشه در ناآگاهی از ماهیت واقعی این حوزه و جایگاه آن در مدیریت دارد افزود: یکی از مهم ترین مشکلات این حوزه نگاه سطحی به روابط عمومی به عنوان ابزار رسانه ای صرف است، درحالی که روابط عمومی فراتر از اطلاع رسانی، است.

رفیعی گفت: روابط عمومی مسوول «به دست آوردن دل ها» و تحلیل انتظارات جامعه است و عدم شناخت کافی از مخاطبان و فرهنگ داخلی، منجر به بحران های ارتباطی می شود.

رییس انجمن روابط عمومی ایران با اشاره به اینکه روابط عمومی باید «خط بدهد، نه خط بگیرد» بر جایگاه تصمیم سازی روابط عمومی در مدیریت تاکید کرد و گفت: روابط عمومی باید با تحلیل و تحقیق پیش دستانه، از بروز بحران جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا، 27 اردیبهشت ماه به نام روز «روابط عمومی و ارتباطات» نام گذاری شده است.

نظرات

captcha